הפתרון למכת גרוטאות המתכת – קניית רכבים לפירוק
בכל שנה ננטשים בישראל אלפי רכבים. רכבים אלו נותרים מוטלים בשטחים פתוחים, במרכזי ערים ובצדי דרכים ומהווים נזק סביבתי רב. מרכב המתכת מעלה חלודה ועלול לפצוע ולגרום למחלות. שמנים ודלקים הנמצאים ברכב עלולים לזלוג לקרקע ולזהמה או לפגוע בבעלי חיים ופסולת המתכת הולכת ונערמת. על מנת להתמודד עם התופעה, בעלי רכבים רבים לוקחים אחריות ופונים לבעל מקצוע אשר קונה רכבים לפירוק על מנת להיפטר מהרכב הישן.
רכבים שמועברים למגרשי פירוק רכבים נם רכבים שבדרך כלל לא עובדים כלל ואי אפשר להניע אותם ואין בהם כלל עוד צורך.
אינפלציית הרכבים בעלייה
בכל שנה, נדחסים כבישי הארץ בעוד ועוד מכוניות והמספרים רק מזנקים מעלה. עם זאת, רכבים ישנים רבים אינם יורדים מהכביש ובעלי רכבים רבים שמעוניינים להימנע מתשלום אגרות רכב וביטוחים יקרים, פשוט נוטשים את הרכב ומטילים את האחריות על הסביבה שצריכה לצאת בתוצאות. הפתרון האחראי ביותר הוא לפנות למגרש פירוק רכבים ולמסור את הרכב למחזור או לסוחרים אשר קונים רכבים לפירוק בארץ.
מיצוי כל תועלת אפשרית
כאשר מייעדים את הרכב לפירוק רכבים, היתרונות רבים ומגוונים – גם פוטרים את העיר או השטחים הפתוחים מגרוטאות מזיקות ומזהמות וגם מעודדים שימוש בחומרים למחזור אשר מורידים את העומס ממשאבי כדור הארץ. תהליך פירוק רכבים הוא יעיל מאוד. לאחר ייעוד חלקי החילוף הרבים לתעשיית הסחר בחלפים, ממצים תועלת מכל חומרי הגלם.
שאיבת חומרים רעילים
בשלב הראשוני ביותר בפירוק רכבים, מנקזים מן הרכב את הנוזלים הרעילים והמסוכנים השונים המשמשים אותו לפעולתו. נוזל המצברים, שמנים הידראוליים, דלק ונוזלי רדיאטור, נאספים אל מכלים ייעודיים ונשלחים אל מפעלים הממירים אותם לתוספי דלק שונים. כך מוצאים את עצמם החומרים מיועדים לשימוש חוזר, במקום במקורות המים ובקרקע.
הסרת הצמיגים וייעודם למחזור
חל איסור מוחלט על פי חוק להשליך צמיגים או להטמינם בשלמותם. יש להפריד את רכיבי הגומי והמתכת כראוי ולייעד כל אחד מחומרי הגלם לתעשיות השונות. לכן, בתהליך פירוק רכבים, יוסרו הצמיגים מהרכב ויצטרפו לעשרות אלפי הטונות של צמיגים הממוחזרים כל שנה בישראל. חישוק הצמיג מועבר למחזור מתכת ואילו הגומי נגרס לשבבים ומותך. מחומרי הגלם שנוצר מרצפים גני משחקים ושטחי התעמלות או יוצרים שכבות בידוד אקוסטי.
פירוק ומחזור הזכוכית
כאשר מעבירים את הרכב לקונה רכבים לפירוק כמו באתר fast-dismantling.com או למגרש גרוטאות של גריטה כל כיסויי הזכוכית של פתחי הרכב מוסרים ממנו ומנופצים. השברים נשלחים אל מרכזי המחזור ומופנים להפקת קערות, ספלים ומוצרי זכוכית רבים אחרים.
שליחת השלדה לגריסה
לרוב, כאשר מגרש קונה רכבים לפירוק, המתכת היא המרכיב העיקרי ביותר בתהליך. שלדת המתכת של הרכב נגרסת כולה בחתיכה אחת. לאחר שמופרדים מהמסגרת כל החומרים האחרים שציינו וחלקי החילוף מיועדים לתיקונים, מוכנס הרכב אל מכונה הגורסת את הרכב כולו לשבבים. את שבבי המתכת מתיכים ויוצקים למגוון שימושים ממוטות מתכת ועד כלובי ברזל למגוון תעשיות בתחום הבניין והשיפוצים.
במידה ויש בידיך רכב ישן אשר אין בו עוד שימוש, המעשה הנבון ביותר לעשות הוא לפנות למומחה לפירוק רכבים שיגרור את הרכב וייפטר ממנו בצורה האחראית ביותר.
כמה מרוויחים מהעברת רכבים לפירוק
המחיר משתמה, אין משהו שבוע אבל לפניכם דגמי מכוניות הנמכרות ביותר לפירוק שאולי יכול לשפוך קצת אור לגבי המחירים השונים בתעשיית פירוק הרכבים